Kenya defies courtroom order on shut NTV, 2 others

    420

    [ad_1]

    NTV studio in Kenya: The TV channel and two others stay shut

    Kenyan authorities have defied a courtroom order asking for the lifting of the ban on NTV Kenya and two different personal  tv channels.

    Authorities turned off the three channels as they started to cowl opposition chief Raila Odinga’s symbolic presidential inauguration on Tuesday.

    NTV Kenya, three of whose journalists stated that they had spent the night time of their newsroom in worry of arrest, stated on its Twitter feed that the privately owned broadcasters had been anticipated again on air after the High Court ruling.

    “Government expected to restore NTV, Citizen TV & KTN News signals after High Court suspends switch off for 14 days pending case being heard,” it tweeted.

    The authorities shut down the TV channels on Tuesday as they started protection of a rally throughout which Odinga — who says final 12 months’s elections, received by President Uhuru Kenyatta, had been rigged — declared himself president in a quick, symbolic ceremony.

    The shutdown, unprecedented in Kenya’s democratic period, prompted fierce public criticism and raised fears the nation was reverting to the censorship that characterised many years of repressive one-party rule beneath strongman Daniel arap Moi.

    The courtroom’s choice — to droop the shutdown for 2 weeks whereas a case difficult the legality of the federal government’s motion is heard — will increase the newly-independent judiciary’s picture in East Africa’s regional powerhouse and wealthiest economic system.

    The authorities’s tried censorship made world headlines a couple of nation that’s valued by buyers for its stability, relative freedom and regular financial progress.

    “This is clearly a slide to dictatorship. It’s a return to a repressive period we had forgotten about,” NTV journalist Larry Madowo advised Reuters. “We are becoming another African country.”

    [ad_2]

    Source